lördag, april 15, 2006

Jag är rolig för harar

Idag har matte och jag varit ute och lekt. Jag fick springa på en äng, och gå och lukta på vad jag ville i solen, och det var mysigt. Och så fick jag springa och springa. Vi träffade en hare. Den försökte ligga helt stilla så att den inte skulle synas, men jag hittade den! Det är en rolig lek, för sen springer haren så fort den kan, och så springer jag efter. Matte sa åt mig att jag inte fick, så då gjorde ju inte jag det, utan jag vände och sprang tillbaka till matte. Men jag blev alldeles glad i hela kroppen. Det är roligt med harar att leka med, för det finns nästan inga hundar som springer så snabbt som jag, men harar är ganska snabba, så det är roligt att springa ikapp tycker jag.
Sen ville haren leka mer, för en stund senare kom den tillbaka och sprang förbi mig och ville bli jagad igen. Då blev jag glad och sprang efter, men matte förstörde lite igen, och sa nej, så då fick jag ju sluta springa efter. Typiskt. Men jag var glad ändå, och sprang runt runt matte så fort jag kunde istället, och sen hittade vi en boll som jag sprang med, och så fick matte jaga mig. Det är också jätteroligt, fast det skulle vara ännu skojigare om inte matte var så långsam.