måndag, mars 27, 2006

En härlig måndag

Idag har jag inte varit på dagis, utan jag har varit på promenad med matte, och så har vi varit och lekt i en rastgård. Bäst är att vi har legat hemma i soffan nästan hela dagen och gosat. Det är ju det bästa jag vet! Matte är snäll. Den här veckan kanske det blir hennes tur att vara veckans människa. Jo just det, jag höll på att glömma att vi har åkt bil en massa idag. Det ver mysigt. Det är varmt och brummigt och man kan sova bra. När jag var liten skrek jag hela tiden när jag åkte bil. Barnsligt va? Men det var ju när man åkte bil som man hamnade hos veterinären. Där sticker de i en och flera gånger lämnade matte och husse mig där, och när jag vaknade igen var jag helt konstig. Nej det var inte kul. Jag har varit säkert hundra gånger hos veterinären. Men nu när vi åker bil brukar vi åka till andra ställen, ibland till roliga.