fredag, mars 24, 2006

Vem blir veckans människa?

Nu är veckan snart slut, och då är det dags att börja tänka på vem jag ska välja till veckans människa. Det har varit husse i två veckor nu, och jag börjar tycka lite synd om matte, så hon fick lite extra gos en stund igår.
Men jag vet inte om jag vill välja henne ändå. I morse när vi var ute så var hon inte alls trevlig. Jag hittade massa bröd, och det fick jag inte äta. Så hittade jag en papperstuss som luktade jättegott, och den fick jag inte äta. Så hittade jag en jättehärlig håla som luktade hare, men den fick jag inte kolla in i heller. Vad är det vi ska ut och göra tycker hon egentligen?
Jag har ett bra knep när matte är jobbig. Då står jag bara helt still, och följer inte med och inte drar och inte eller nåt. Då blir hon tokig. Först försöker hon säga till, det bryr inte jag mig om. Jag står bara där och stirrar sorgset. Sen lockar hon med godis, men då stirrar jag bra ännu sorgsnare. Sen försöker hon dra med mig, och jag står bara kvar, fast hela ansiktet skrynklas ihop av halsbandet. Idag slutade det med att hon kallade mig åsna och drog med mig i alla fall. Inte snällt.
Husse kanske får bli veckans människa den här veckan också. Men jag får se om matte blir snällare i helgen.