söndag, april 23, 2006

Korv och killar jag gillar

Det här har varit en bra dag. Jag har varit ute nästan hela tiden sedan jag vaknade i morse och nu är jag jättetrött. Jag och husse gick en jättelång promenad och hittade en död hare som jag inte fick äta. Och så har jag rullat mig i gräset på en massa ställen, men husse förstörde det för mig hela tiden genom att borsta av mig. Men det gör inget för sedan gick vi till en kiosk där man får korv, och korv ursäktar nästan vilka dumheter som helst.

Sedan så har vi träffat flera av mina kompisar också. Först träffade vi Russel, som ser ut precis som jag, och är ganska snygg och charmig. Sedan träffade vi Wilda, som är min bästa kompis någonsin, och Viggo som är en ganska fjantig liten unge, men han är ganska skoj att jaga ändå.

Av alla killar jag känner gillar jag Molle bäst. De säger att han är "kastrerad" men jag är inte så kinkig med sådan't. Jag blir alldeles knäsvag när jag träffar honom i alla fall. Några andra som också är ganska snygga är Hugo på min gård som är en labrador, och Kajafas som är en rottweiler. Fast jag tyckte de var mycket tuffare förr när jag var yngre. Nuförtiden får man anstränga sig lite mer för att få min uppmärksamhet.