lördag, juli 01, 2006

Vild och fri över fälten

Jag och husse och matte har varit på ett helt annat ställe och hälsat på våra kompisar. Det var jätteroligt, särskilt i början.
Där vi var så fanns det fält som var så stora att man kunde springa helt som man ville, så snabbt man ville åt vilket håll som helst hela tiden.
Jag som är så snabb, jag kan nästan aldrig springa som jag vill, för det är något koppel eller massa träd och sånt överallt. Nu fick alla se när jag var snabb som vinden och spännande som en riktig varg.
Moa tyckte inte om när jag ville att hon skulle vara med och leka varg-leken. Men hon tyckte om att gosa!
Sen var vi där i flera dar, så då fick jag ta på mig att vara vakthund. Det var extra viktigt här, eftersom dörren var öppen jämt, och det kom folk ibland. Det gick inte så bra som jag hade hoppats. Jag tror inte att jag vet hur man ska göra riktigt, för det blir bara en massa NEEEEJ hela tiden. Men husse och matte verkar gladare nu när jag försöker att ta det lungt istället för att skälla på de som kommer, så jag ska försöka med det.
Sen har det varit jättevarmt, och jag har fått vara på dagis och gå på promenader med husse. Jag tror att det får bli husse som veckans människa igen!