måndag, oktober 09, 2006

Ny medlem i flocken!


Det har flyttat in en ny i vår flock. Förut bodde den på vår gård och hade ingen flock, men nu bor den med oss. Det konstiga är att den ÄR EN KATT!
Först tyckte jag den var ganska gullig - den ser gosig och fin ut - men när jag ville hälsa och nosa i rumpan väste den bara. Sen försökte jag jaga bort den några gånger, men den stannade kvar ändå (inte så konstigt eftersom de MATAR den) och nu börjar jag vänja mig. Men det är lite jobbigt ändå. Den SER söt ut men den bara väser. Ändå gosar husse och matte nästan mer med den än med mig. OCH - den får vara på matbordet. Orättvist va? Så här ser den ut:

3 Comments:

At 3:37 em, Anonymous Anonym said...

Ta det lugnt och låt den nya flockmedlemmen ignorera dig högaktningsfullt, Coco. Katter uppskattar möjligheten att högaktningsfullt ignorera hundar. De kan med tiden bli mycket fästa vid hundar som vet sin plats, även om de sällan erkänner det. Och du vill INTE ha en katt som ovän, jag lovar.

 
At 8:02 fm, Blogger Coco said...

Jag hoppas det. Den bara fräser åt mig, och vill inte leka jaga eller nåt. Men jag vill gärna bli kompis.

 
At 3:52 em, Anonymous Basic Craps said...

The theme is interesting, I will take part in discussion.

 

Skicka en kommentar

<< Home